De ce sunt importante anvelopele şi la ce să fii atent atunci când le cumperi

Roțile sunt singurul element al mașinii în contact direct cu asfaltul și, prin urmare, fundamentale pentru siguranță. Astfel sunt necesare cele mai bune anvelope care să asigure drumuri cât mai bune.

Ce trebuie să se reţină despre anvelope: 

Indiferent dacă este vorba despre anvelope clasice sau anvelope M+S sunt mai multe aspecte de luat în calcul atunci când acestea sunt achiziţionate:

  • Dimensiuea anvelopelor;
  • Indicele de viteză;
  • Indicele de încărcare;
  • Rezistenta la uzura;
  • Nivelul de zgomot produs;
  • Tipul de teren pe care se va circula cu ele;
  • Sezonul pentru care sunt cumpărate.

Date despre anvelope

Pe flanc există o serie de numere care oferă mai multe date, nu doar dimensiunile și indicele de viteză. Un detaliu care este adesea trecut cu vederea și care poate duce la probleme este indicele de încărcare. Dacă fișa tehnică arată o anumită valoare, se pot monta roți cu un indice de sarcină mai mare, dar niciodată mai mic. Treebuie ca indicele de încărcare să corespundă marcajului de pe fișa tehnică a mașinii.

 Stop oferte

Nu trebuie să fie încredere în ofertele tipice „cumpăra 3 și ai 4”, adesea acestea sunt anvelope a căror dată de fabricație este depășită. Pe flanc, din nou, există 4 cifre care indică săptămâna și anul de producție. De reţinut că o acoperire veche de peste 5 ani a pierdut multe proprietăți, chiar dacă a fost stocată corect.

Anvelope direcționale

Acest tip de bandă de rulare, cu desen în formă de săgeată, oferă, de obicei, rezultate foarte bune pe asfalt umed. Cu toate acestea, are o tendință enervantă de a se uza prin formarea dinților de ferăstrău – în special pe puntea spate – la mașinile cu motor și tracțiune față care sunt de obicei conduse cu portbagajul gol. Când este degradat în acest fel, produce un zumzet enervant atunci când se rostogolește, care este adesea confundat cu un rulment în stare proastă..

Anvelope asimetrice

Banda de rulare are două zone distincte; o parte este direcțională și încearcă să evacueze bine apa și cealaltă, maximizând aderența laterală curbată. Partea direcțională are aceeași uzură descrisă mai sus, așa că, de asemenea, nu sunt recomandate în tracțiunea față și în mașinile cu motor, mai ales dacă puntea spate nu este independentă.

Anvelope cu frecare redusă

Acest tip de anvelopă este compusă dintr-un cauciuc destul de rigid, care reduce rezistența la frecare și, de asemenea, consumul. Desenul benzii de rulare este, de asemenea, special. 

Anvelope pentru 4×4

Un SUV sau un 4×4 ar trebui să aibă întotdeauna anvelope de iarnă. De obicei, ele nu ating viteze foarte mari și, atunci când vine vorba de a părăsi asfaltul, ele sunt infinit mai eficiente decât cele de vară. 

Anvelope auto clasice

Unii producători (în special Michelin) oferă o nouă gamă de anvelope speciale pentru mașinile clasice. Prețul său este ridicat, dar ajută la păstrarea autenticității vehiculului (roți cu bandă albă, carcasă diagonală, TRX etc.