Ceai verde – Efecte asupra sanatatii

Ceai verde – Efecte asupra sanatatii

Indiferent daca este pur sau in combinatie cu alte ceaiuri – ceaiul verde poate fi folosit in multe feluri, pentru ca nu numai ca are un gust bun, ci are si un efect imbatabil de bun asupra sanatatii. Ceaiul verde, una dintre cele mai cunoscute plante medicinale, a fost baut in scopuri medicinale inca de acum 5.000 de ani in Japonia si China. 

Deoarece efectele si posibilele utilizari ale tipurilor de ceai verde sunt atat de diverse si cuprinzatoare, iata care sunt cele mai importante beneficii: scad nivelul colesterolului, intaresc sistemul imunitar, promoveaza performanta atletica, reduc riscul de Alzheimer, reduc riscul de cancer, au o reactie blanda, neutralizeaza radicalii liberi, asigura un aspect tineresc. 

Ceai verde – Efecte benefice

Efectele ceaiului asupra sanatatii sunt cunoscute de mult timp. Taninurile calmeaza stomacul si intestinele, si datorita efectului sau antibacterian, ceaiul verde previne cariile dentare si regleaza tensiunea arteriala. 

Contine vitaminele A, B, B 12, C, care nu sunt doar sanatoase, ci si antioxidanti buni  si, prin urmare, importante pentru pielea sanatoasa. Contine si minerale precum potasiu, calciu si fluor. Ceaiul verde contine aproximativ 130 de ingrediente importante, inclusiv flavonoidele extrem de importante. 

Flavonoidele sunt responsabile de colorarea plantelor si protejeaza planta de influentele nocive ale mediului. Ele influenteaza o varietate de procese metabolice din corpul uman, cum ar fi carcinogeneza, mecanismele imunitare si procesele inflamatorii. De asemenea, au un efect antimicrobian si anticoagulant. Reduc riscul de boli cardiovasculare si intaresc sistemul imunitar. 

Ceai verde: Cele mai populare 6 soiuri

Genmaicha: Genmaicha este unul dintre cele mai populare tipuri de ceai verde. Pe langa aroma sa blanda, ceaiul sanatos Genmaicha are un efect pozitiv asupra sanatatii si performantei dentare. De asemenea, are un efect de incalzire, calmant si este bun pentru stomac si digestie.

Gyokuro: Studiile stiintifice au putut demonstra urmatoarele efecte ale Gyokuro: scade nivelul zaharului din sange, intareste vasele de sange, scade nivelul colesterolului, leaga radicalii liberi, protejeaza celulele creierului si protejeaza dintii impotriva cariilor dentare. Acest lucru se datoreaza continutului ridicat de polifenol EGCG.  

Kukicha: Proportia mare de tulpini confera ceaiului verde Kukicha un gust destul de bland si placut cremos. Acesta aproape ca nu contine cofeina si, prin urmare, este foarte bun seara si, de asemenea, pentru persoanele sensibile la cofeina. 

Este un furnizor foarte bun de minerale si oligoelemente si este considerat a fi deosebit de bine tolerat si digerabil. In plus, are o influenta foarte pozitiva asupra metabolismului general perturbat al organismului.

Matcha: Matcha este o varianta speciala de ceai verde. Datorita umbririi sale speciale si productiei traditionale, este unul dintre cele mai scumpe tipuri de ceai. Matcha este plin de antioxidanti care pot proteja organismul de radicalii liberi. 

Multe studii au aratat ca Matcha poate lupta impotriva inflamatiei din organism, poate promova arterele sanatoase si poate repara celulele. Datorita continutului sau ridicat de cofeina, matcha creste vigilenta si stimuleaza hormonii fericirii.

Sencha: In comparatie cu alte soiuri japoneze de ceai verde, Sencha se caracterizeaza mai ales prin continutul sau ridicat de teanina. Acest aminoacid rar modereaza efectele stimulatoare ale cofeinei si reduce stresul. Pe langa gustul sau racoritor, poate preveni bolile de inima, cancerul si cariile dentare.

Bancha: Bancha are un efect general mai scazut asupra sanatatii in comparatie cu sencha si, de asemenea, cu gyokuro. Cu toate acestea, furnizeaza organismului minerale, in special fier si are un efect foarte bun asupra digestiei. De asemenea, are o aroma usoara si un parfum usor.